Valmentajasi

Valmentajana haluan osoittaa, että hyvinvointi on omasta kehosta välittämistä, ei sen ruoskimista tai kurittamista. Hyvinvointi on pieniä tekoja ja oman itsensä kuuntelemista. Se ei ole kieltäytymistä, rajoituksia tai rangaistuksia. Monet tsemppaavat itseään henkisen ja fyysisenkin kuormituksen äärirajoilla niin kauan, että elimistö ei enää pysy mukana, vaan ihminen joko sairastuu tai kuormittuu niin että pysähtyminen on pakko tehdä.

Sen vuoksi valmennuksessani lähtökohtina ovat kokonaisvaltainen lähestymistapa ja terveyden edistäminen, unen ja palautumisen parantaminen sekä tietenkin terveellinen ravinto. Liikunta ja lepo tulisi olla tasapainossa muun elämän kuormituksen kanssa. Silloin kun psyykkinen kuormitus on raskasta, täytyy fyysiseltä puolelta hellittää, ei päinvastoin. Rankka työ vaatii palautumista, ei yhtä rankkaa treeniä.

Pohjakoulutukseltani olen diplomi-insinööri. Vuonna 2014 vaihdoin kuitenkin alaa ja lähdin opiskelemaan ravitsemusta. Olen opiskellut ravitsemuksen lisäksi lääketiedettä sekä koululääketieteen että funktionaalisen lääketieteen näkökulmasta ja yhdistän valmennuksessani molempia puolia. Funktionaalisen ravitsemuksen keino vaikuttaa kroonisten sairauksien oireisiin ruokavaliolla ja elämäntavoilla on erittäin hyödyllinen. Elämäntapasairauksiin ja muihin kroonisiin sairauksiin, esim. astmaan tai reumatauteihin, kun ei ole olemassa parantavaa hoitoa ja useat päällekkäiset lääkitykset tuovat myös ei-toivottuja sivuoireita. Erilaisia vaivoja hoitaa monta lääkäriä, mutta kukaan ei hoida ihmistä.

Liikunnan täytyy palvella kokonaisvaltaista hyvinvointia. Rankalle harjoittelulle on paikkansa, mutta välillä tarvitsemme myös lempeämpää liikettä. Liikuntaosaamista olen saanut FAF Personal trainer -koulutuksesta sekä muista lyhyemmistä kursseista ja omista liikuntaharrastuksista.

Tärkeintä hyvinvoinnissa on kuitenkin ennaltaehkäisy, jotta mahdollisimman monelta sairaudelta vältyttäisiin. Ennaltaehkäisyn tärkeyttä ei voi riittävästi korostaa myöskään ylikuormitustilanteissa. Jos stressin määrään ei juuri nyt pysty vaikuttamaan, täytyy lisätä ja parantaa palautumista. Uni ja palautuminen ovatkin nykyään esillä päivittäin sekä mediassa että kahvipöytäkeskusteluissa. Jokainen tietää jonkun loppuun palaneen, ylikuormittuneen tai burn outin kokeneen.

Lokakuussa 2019 valmistuin palautumisohjaajaksi. Koulutuksen myötä pystyn auttamaan asiakkaitani löytämään itselleen sopivimmat keinot palautumiseen ja oman kehon tarpeiden kuunteluun. Ohjaan myös palautumisohjelmia erilaisille ryhmille ja yrityksille. Palautuminen on ihmisen perustarve ja vaatii aktiivisia tekoja kuten muukin hyvinvoinnin parantaminen.

Tarjoan hyvinvointia Sinun ehdoillasi, juuri Sinun tilanteeseesi sopivin keinoin. Ota siis yhteyttä ja aloita matkasi kohti parempaa oloa ja terveyttä jo tänään!

Ota yhteyttä
close slider